woensdag 15 februari 2012

2009 - Verdwenen - Avondluik

Verdwenen




Ook ik heb Belinda
nooit meer terug gezien
dat weet je nu
vertel het maar aan iedereen

ze vertrok met een boot
gemaakt van klompen
hees de zeilen in de wind
en kwam met een zuchtje
op een eiland terecht

ze schreef de eerste tijd
nog brieven
die werden bezorgd
door de arbeid van een koppeltje
onaangepaste postduiven

maar later bleef het stil
vernam ik verder niets
en verzon ik dat ze zweeg

vanuit een aards en donker zwijgen.



Schrijver: Mobar Vorstkasteel.





Avondluik


Hier spiegelt mijn schaduw
in avondlicht, de begroeiing
aan de slootkant, hoor mijn echo
ontvlucht uit mijn geweten
ik was een kind
was ik een kind
droeg jij mijn glimlach
in de innerlijke binnentas
die bonte bos blote bloemen

voor het geïsoleerde raam
de buren glurend
naar krankzinnigheid
ik hoorde die waanzinnige lach
jij droeg de droomtas
naar de verandering
waar een kerstboom stond
had jij ooit de naakte billen
en ik het dweepzuchtige
als ware trouwe vrienden
tussen eeuwenoud stro

twee paar benen in een kribbe.


Schrijver: Mobar Vorstkasteel.


2 opmerkingen:

  1. Samhain Reageer op Verdwenen

    Sunday, January 04, 2009 00:34

    Stilmakend mooi gedichtje, liefs Samhain X

    Manja Moraal Reageer op Verdwenen

    Saturday, January 03, 2009 23:44

    "en verzon ik dat ze zweeg
    vanuit een aards en donker zwijgen"

    stilmakend mooi..

    Liefs,
    Manja

    Dwaallicht Reageer op Verdwenen

    Saturday, January 03, 2009 19:40

    Heel mooi geschreven!

    Liefs Dina

    switi lobi Reageer op Verdwenen

    Saturday, January 03, 2009 17:32

    Wat heb je er een hoop moois bijgeschreven mobar; 'k heb even heerlijk zitten lezen!

    Liefs, switi lobi

    hiljaa Reageer op Verdwenen

    Saturday, January 03, 2009 16:50

    fictie goed neergeschreven
    nufleifs--hiljaa-

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reageer op Avondluik

    Saturday, June 14, 2008 21:54

    Zo knap weer Mobar
    liefs cbr

    Yellow Reageer op Avondluik

    Saturday, June 14, 2008 20:31

    knap en bewondering,
    Y.

    Dina-Anna Reageer op Avondluik

    Saturday, June 14, 2008 20:22

    Gewoonweg prachtig!

    Liefs Dina

    ninodepino Reageer op Avondluik

    Saturday, June 14, 2008 17:42

    verandering...
    forever Young toch?

    liefs, nino.

    Janny Schepenaar Reageer op Avondluik

    Saturday, June 14, 2008 16:00

    kom je gewoon even dag zeggen, met kus en al
    liefs, janny

    BeantwoordenVerwijderen