dinsdag 14 februari 2012

Zaterdag 11 juli 2009







Jouw hand kussen



Mocht er toch nog iets veranderen
aan jouw besluitenloosheid
die achteraf
altijd tijdelijk is, maar zoveel zorgen geeft
dan hou ik mij aanbevolen
en ben ik
voor de rest van mijn leven
onschuldig tegenover alles
wat er nog fout kan gaan

ik moet jouw hand kussen
omdat jij
de wereld kunt veranderen
zoals niemand eerder dat ooit
heeft gedaan in het pogen
klaar te staan, voor de minnaars
in de regen, met alle liefde
in samengetrokken harten
die toegeeflijk bonzen
in natuurlijk minnaar zijn

ik was ooit zo lelijk
dat zelfs de nacht mij uitbrak
in het verdoemde mezelf zijn
waarin ik teruggeworpen werd
naar meer ongrijpbare onzekerheid
dan ik als rijpe kerel kon verwerken

wat zijn jouw vingers mooi
jouw nagels nog een beetje knullig
maar wel voldoende voor een mooie vrouw

jij hoeft mijn niets te vragen
het is zo wel genoeg
soms ben ik zelf die zwerver
die ongelukkig gedreven tiener
met zwart, als treurig sjiek
oneindig stoer om de randen van mijn ogen
die niets meer zien dan ze kunnen zien
totdat ik voel dat jij mij kunt betasten
dat jij mijn kont kan bevatten
en dat we kunnen dromen
na de daad, die we voltooien
op de meeste bizarre plekken

nee, je krijgt jouw hand niet terug
ik ben nog niet uitgekust
ik wil jouw vingers blijven kussen.







Schrijver: Mobar Vorstkasteel,
auteur van de bundel: Wolf in de vijver.
Tekenaar van: Karaktergeboomte.

1 opmerking:

  1. Elenore De Groote Reageer op Jouw hand kussen

    Wednesday, April 23, 2008 14:39

    Hier staat veel, in beschreven! Heel veel, uit jouw leven! MOoi! Liefs, Elenore xxx

    Quicksilver Reageer op Jouw hand kussen

    Tuesday, April 22, 2008 21:10

    Leest wonderlijk mooi..ik vind het ontroerend geschreven!

    Liefs van mij
    Dicky

    Hilly N Reageer op Jouw hand kussen

    Tuesday, April 22, 2008 18:52

    Prachtig!

    Groet van Hilly

    Yellow Reageer op Jouw hand kussen

    Tuesday, April 22, 2008 14:17

    Wat een mooi liefdesgedicht,
    en ik lees tussen de lijnen door dat ze je neemt zoals je bent
    en jouw onzekerheid wegkust,
    mooi,
    Y.

    Ludy Reageer op Jouw hand kussen

    Tuesday, April 22, 2008 12:54

    Je gaat ervoor, de liefde, dat blijkt!

    Liefs, Ludy

    BeantwoordenVerwijderen