donderdag 16 februari 2012

Vergeten-koffer

...

Straat


Donkere wolken drijven woedend boven grauwe grijze daken,
er dondert af en toe een zware hagelbui naar beneden
op de vrijwel verlaten straat dan plots
weer een schimp zon
een schitterend afwisselend beeld van wijsheid
ligt op straat tussen sjokkende mensen op weg,
maar altijd te laat, zorgen stapelen zich onder nieuwe
reuze wolken waar komen ze vandaan
is de humor nu vergeten, om de hoek
woont een weduwe haar witte
haren kleuren soms de duistere nacht
met iets van leven in het vergeten,
het langzaam niet meer herinneren
van de mensen die ze nooit meer ziet.

Schrijver: Mobar V., Amsterdam.

Woord alleen


Hier tussen regelmaat en regels
van jouw zinnen, voel ik de wereld
in een dieper voelen, ademend
neem je mij mee naar intenser tasten
tussen de letters en de kasten,
en hier eindigt de avond ook
in de nacht en peins ik eenzaam
in mijn woord alleen,
jouw herinneringen zijn mij als muziek
zou er een leven in blijven bloeien
tussen het wegebben voel ik de heimwee
in een dieper voelen, bevrijdend
zou ik je willen helpen
verder wandelen
tussen de ketters en de lasten,
en hier begint de nacht ook
in het duister peins ik verder
in mijn woord alleen.


Schrijver: Mobar V.

2 opmerkingen:

  1. Quicksilver Reageer op Straat

    Monday, July 13, 2009 14:34

    Diep gevoelig gedicht!

    Liefs,dicky

    M-Rose Reageer op Straat

    Sunday, July 12, 2009 21:45

    hoe dieprakend triste jouw be-schrijven Mobar

    zo"n eenzaam gevoel geef je weer surtout naar het einde
    toe


    Stip Reageer op Straat

    Saturday, July 11, 2009 23:28

    erg moooi Mobar
    vooral de laatste strofe
    graag gelezen

    stipje

    Aquarel Reageer op Straat

    Saturday, July 11, 2009 21:56

    Graag gelezen.
    Liefs, Aquarel

    Nummer 127 Reageer op Straat

    Saturday, July 11, 2009 20:50

    mooi geschreven

    Nr 127

    Dwaallicht66 Reageer op Straat

    Saturday, July 11, 2009 10:26

    Stilmakend Mobar!
    Nog een fijn weekend...

    Liefs Dina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dwaallicht Reageer op Woord alleen

    Tuesday, December 02, 2008 20:17

    Machtig mooi en intens voelbaar verwoord,- in mijn woord alleen... Klinkt heel eenzaam Mobar!

    Groetjes Dina

    Quicksilver Reageer op Woord alleen

    Tuesday, December 02, 2008 12:54

    Schitterend en voelbaar komt dit mooie gedicht goed bij mij over!

    liefs,dicky

    switi lobi Reageer op Woord alleen

    Tuesday, December 02, 2008 08:21

    Wat mooi...

    Fijne dag!
    Liefs, switi lobi

    Werner Domroese Reageer op Woord alleen

    Tuesday, December 02, 2008 01:35

    Soms kunnen woorden ook daden zijn!

    Dina-Anna Reageer op Naakte wind

    Saturday, September 13, 2008 14:59

    Héél fraai schrijven!

    Liefs Dina

    conan Reageer op Naakte wind

    Saturday, September 13, 2008 12:23

    als een oude jas, de woorden stuiterend opgehangen in de kilte van de nacht...

    groetjes conan***

    Windwhisper Reageer op Naakte wind

    Saturday, September 13, 2008 08:27

    ontroerend voel je de naakte koude

    Littledolphin Reageer op Naakte wind

    Saturday, September 13, 2008 07:34

    prachtig, leest goed weg deze, liefs barbara

    BeantwoordenVerwijderen