donderdag 6 november 2014

Januari 2013

vrijdag 4 januari 2013

Beste F.

Beste F.


Ik voel me in bed vaak door je afgewezen. Je wilt niet meer vrijen maar laat je wel de genegenheid bevallen. Het geeft voortdurend onduidelijkheid, en dat maakt me woedend. Ik heb zolang op je terugkomst moeten wachten.



Misschien is het voor mij ook beter dat ik je voorlopig niet meer zie. Ik maak je geen verwijten want die zijn er al genoeg geweest. Ik kan me jouw liefde voor A. wel voorstellen. Zelf ben ik niet verliefd. Niet op jou, niet op mezelf en eigenlijk op niemand. Het is ook niet verplicht om verliefd te zijn. Wel mis ik de intimiteit en de wederzijdse genegenheid.



Ons gesprek over eenzaamheid biedt geen hoop voor de toekomst. Je geeft me een zoen en gaat weg. Ik denk aan de reizen die ik in mijn jeugd verzon, maar deze keer komt er niemand terug van de reis, en is de reis niet verzonnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten