woensdag 7 maart 2012

Gedichtenkoffer - Avonden

....

Naamloos


En op vijverloze spiegelbeelden
dansen eerzame burgers bedacht bepakt
bekakt en onderworpen nuchter levend
onder een verlicht bestaan vierkant, leger
van bijna leven naar stil dood verlangend
beamend, maar steeds geen naam.


© september 2009, mobar

Het land van alle avonden


Dromen / Delen /
Het land van alle avonden


Terug in het land van alle avonden
las ik nogmaals de liefdesbrieven over
en vroeg haar tenslotte om een koud glas
witte wijn, die zij bracht in haar doorzichtige
jurk, die haar lichaam fraai afkleedde
en ik vroeg haar om een zoen,
die gaf ze me, en daarna nog een zoen
een innige zoen vol passie.

Ik glunderde door alle liefde
en vroeg me af of we samen door
een deur konden.
De maan strooide een bijzonder
licht over de avonden
en we vielen in slaap
tussen onze dromen
die verder liepen
dan een marathonloper
bij nacht op zoek naar een beleving.

Ik had een bril nodig,
maar beminde haar blind.

Nooit eerder had ik een vrouw
zo innig lief gehad.

En er kwamen ook kinderen van,
niet een enkel enigst kind
maar wel twaalf en
we dachten aan de dertiende.

Maar plots werd ik wakker
En besefte dat alles een droom
was geweest, en dat haar liefdesbrieven
met onzichtbare inkt waren geschreven.

Mobar Vorstkasteel, 2007.

- mobar -





2 opmerkingen:

  1. Quicksilver Reageer op Avondkrant

    Tuesday, September 02, 2008 23:11

    Prachtig in alles!

    knuffs,liefs
    dicky

    Dina-Anna Reageer op Avondkrant

    Tuesday, September 02, 2008 20:25

    Mooi schrijven!

    Liefs Dina

    Littledolphin Reageer op Avondkrant

    Tuesday, September 02, 2008 19:47

    heel erg mooi mobar, en weer mijn favoriete boomplaatjes mooi hoor liefs barbara

    Yellow Reageer op Avondkrant

    Tuesday, September 02, 2008 16:38

    bijzonder

    Pancho v/d Post Reageer op Avondkrant

    Tuesday, September 02, 2008 15:32

    mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. reacties gevonden





    Cora (ZIJ)

    Thursday, May 24, 2007 18:02

    Dit is prachtig!

    tweety-ysje

    Thursday, May 24, 2007 17:21

    prachtig hoor, doe zovoor en droom maar lekker

    Oorlam

    Thursday, May 24, 2007 14:47

    super
    waarom lijken liefdesbrieven altijd in een andere taal geschreven
    (vraag je je soms af op een lome donderdagmiddag )

    BeantwoordenVerwijderen