zondag 4 maart 2012

Gedichtenkoffer ( verleden )

...

woensdag 16 september 2009

Fles


Je bent al leeg
ik heb nog dorst
de tranen uit
mijn ziel gemorst

ooit was je vol
en had ik lol
maar alles is voor niets geweest

ik breng je weg naar ander glas
en leg jouw broertje in mijn tas.





© september 2009, mobar


Week bemind


Sportief, gekleed, tussen iedere nacht
kamt hij zichzelf en zijn harem
en hij ontkleedt zich, netjes, groepsgewijs
dringt de dag de zon op tegen de wind
nu nog even vlotte regenjasjes kopen

en hij heeft weer voor een week bemind.


© september 2009, mobar

3 opmerkingen:

  1. Jan
    15-09-2009
    16:16 uur

    Goed gedicht, hou alles goed gevuld, ook jezelf...

    Petrus
    15-09-2009
    15:13 uur
    Een mooi gedicht, Mobar. Het is de moeite waard de fles
    altijd leeg te hebben. Het is wel even wennen.

    BeantwoordenVerwijderen