donderdag 8 november 2012

Loterij van de nacht





Loterij van de nacht



Ik vraag
me soms wel eens af
of je nog bij je
volle verstand bent
en dat knaagt aan me
zelfs de wolf in de tuin
is bij zijn volle verstand
als hij jankt naar de maan
jankt er niemand terug
omdat liefde niet bestaat
door zoveel vergeten keren

maar van het ware leven
moet jij nog heel veel leren
daarom ga je me verlaten
en dat knaagt aan mij
zelfs het konijn in de keuken
knaagt niet zoveel als jij
knaagt aan het geweten
van mijn ziel,

de oorsprong
van mijn onbegrepen humor
kan ik niet goed beoordelen
ik heb je nooit echt leren kennen
je was als een vreemde schaduw
die wilde dansen uitvoerde
op het behang van de slaapkamer
waarin ik sliep, om niet te verzuipen
in die ontzielde menselijke wanhoop
die je zorgvuldig over mij heen stortte
beetje bij beetje, maar op het laatst
helemaal, totdat de emmer overliep
wanneer je thuiskwam uit de kroeg

en ik daar in die luie stoel zat
met het lot nog in mijn hand
want jouw naam stond in de krant
de krant van nachten armoe duister.

    Mobar Loterij van de nacht
Datum: 08/04/08
Weergaven: 110
     

9 opmerkingen:

  1. Ik ben haar lijf

    Datum: 07/29/07
    Weergaven: 131

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 31-07-2011 mobar netgedicht Eenzame bezoeker 206 7.67 6 1

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dinsdag 15 december 2009
    Ondersteboven
    Misschien is het beter
    dat hij weg blijft uit de stilte
    de toekomst teruggeeft
    aan tijdbeheer
    van de leeg gelezen pagina

    er zijn nog stille mensen
    op de kade bij de smalle rivier
    die eenzaam met hem wensen
    dat ze terugkomt in zijn dromen
    maar zover is het nooit gekomen.




    Schrijver: mobar
    15 december 2009
    Geplaatst door Mobar Vorstkasteel op 22:57:00 2 opmerkingen:
    Ingelienwo dec. 23, 11:31:00 AM CET
    Een gedicht dat me alweer zo raakt.
    Wat schrijf jij mooi!
    Alvast een stijl die me ligt...

    BeantwoordenVerwijderen
    Mobar Vorstkasteeldo jan. 14, 08:23:00 PM CET
    Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dinsdag 25 oktober 2011
    Behangen
    zondag 12 juli 2009


    Behangen


    Bedankt
    voor het wolken behangen
    ik koester deze bijzondere momenten


    als een schat die mij is toegezonden
    en ik weet nog wel waarom jij
    ik nooit bij jou

    dat liefde sluimert
    in nachtelijk meervoud
    verlangen naar geluk

    uit het hoogtepunt
    zoveel gevoelens, vertrouwd

    en vreemd



    heel vreemd.







    Schrijver: mobar
    Geplaatst door Mobar Vorstkasteel op 19:47:00 1 opmerking:
    Mobar Vorstkasteelzo aug. 12, 11:36:00 PM CEST
    dinsdag 11 augustus 2009Louter
    En zelfs louter
    en alleen mijn verlangen
    heeft mijn leven al zo veranderd

    dat het alleen maar goed kan zijn
    dat jij bestaat daar op het strand
    bij vreemde oceanen

    ik denk dat we nog
    veel fijns
    samen kunnen doen
    ik voel al de weemoed van een zoen

    en zelfs louter
    en alleen mijn verlangen
    veranderde mijn dagen volledig
    ik hou zielsveel van je en hoop
    dat er een oplossing komt voor de problemen
    rond mijn verloren identiteit
    en mijn zoek geraakte ego

    en zelfs louter
    en alleen mijn verlangen
    heeft jou bang gemaakt
    en dat is begrijpelijk

    je hoeft niet zo onzeker te zijn
    ik zal je helpen,ook al
    ben ik zelf een emotioneel wrak
    en denk ik vaak in uitersten
    door mijn hevig drugs en
    drank gebruik

    en zelfs louter
    en alleen mijn hunkering
    heeft jou mij doen verlaten
    wat eigenlijk logisch is
    vanwege de tegenstrijdigheden
    in mijn lege gevoel.





    Schrijver: mobar
    augustus 2009
    Geplaatst door Mobar Vorstkasteel op 08:40
    Labels: Fictie 1 opmerking:
    Mobar Vorstkasteel12 augustus 2009 10:42
    Stip Reageer op Louter

    Wednesday, August 12, 2009 13:10

    Wauw! je raakt me enorm!

    stipje

    nana Reageer op Louter

    Tuesday, August 11, 2009 21:43

    heftige emotie maar puur

    mooi!

    M-Rose Reageer op Louter

    Tuesday, August 11, 2009 21:29

    niet . O-rcestral M- anoeuvers in the D-ark

    M-Rose Reageer op Louter

    Tuesday, August 11, 2009 21:26

    ond

    M-Rose Reageer op Louter

    Tuesday, August 11, 2009 21:25

    graag door-lezen omder thema Mobar

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zaterdag 14 november 2009
    Oorlogsgebied
    Schemergebied van naaktslakken en nachtvlinders
    natte dekens van verdriet over de schouders
    van bange wezen, herfstkinderen zonder ouders
    en het is oorlog, bommen vallen zonder pardon
    geen excuses voor de dood, die komt voor velen
    moeras van diepe ellende, echo van een doodskreet.




    © oktober 2009, mobar
    Geplaatst door Mobar Vorstkasteel op 21:37:00 2 opmerkingen:
    Mobar Vorstkasteelza nov. 14, 09:38:00 PM CET
    Jan
    24-10-2009
    16:46 uur

    Prachtig, mooie bewoordingen hier gebruikt!

    salina
    20-10-2009
    19:09 uur

    zo droef , stilmakend
    rillingen komen over me

    josselyne
    20-10-2009
    18:52 uur

    Aan dit prachtige schrijven , waarin zoveel ellende is uitgebeeld, is slechts nog toe te voegen: In en in triest.
    Kort, krachtig en veelzeggend dit gedicht.
    Liefs v. Josselyne

    BeantwoordenVerwijderen
    Ingelienvr nov. 27, 10:08:00 AM CET
    Je hebt de oorlog heel apart maar zéér sereen verwoord.
    Krachtig gedicht!
    En die laatste zin die schreeuwt als het ware en maakt je dicht echt af!
    Graag gelezen en dat klinkt bij het onderwerp misschien raar en toch is het zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zaterdag 14 november 2009
    Aarde kwam tot mij






    Aarde kwam tot mij
    in de vorm van een bloempot
    die uit mijn onhandigheid viel.



    © september 2009, mobar
    Geplaatst door Mobar Vorstkasteel op 21:56:00 2 opmerkingen:
    Mobar Vorstkasteelza nov. 14, 09:57:00 PM CET
    josselyne
    26-09-2009
    17:44 uur

    Kort maar super goed gevonden. Aarde kwam inderdaad tot jou.
    Graag gelezen. Nog een mooie nazomerse zondag toegewenst. Liefs v. Josselyne

    my thoughts
    25-09-2009
    20:40 uur

    kort maar bondig en mooi geschreven!

    grtjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Ingelienza nov. 21, 03:34:00 PM CET
    Kort en krachtig met humor: mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zaterdag 14 november 2009
    Groei
    Hield ik de boom vast
    toen jouw hand begon
    te groeien, omwoelde ik
    jouw tuin, jouw hart
    bloeiden er rozen

    gaf jij mij die woorden
    terug aan de oevers
    van de rivier speelde jij
    al die tijd voor mug
    koesterde ik jouw ballen
    gaf je mijn spelen aan de lucht
    hield ik mijn hart vast
    nachtenlang, was jij bij mij
    en draaide de wereld,
    slechts uit liefde, ging jij weg
    nam ik wat gas terug

    liet ik die boom los.



    © september 2009, mobar
    Geplaatst door Mobar Vorstkasteel op 19:49:00 1 opmerking:
    Mobar Vorstkasteelza nov. 14, 07:50:00 PM CET
    Zwarte Cobra1
    26-09-2009
    07:22 uur

    Mobar, weer een bijzondere gedachtengang..
    Dat maakt je uniek..
    Lieve groet,
    Tonny

    verhavert
    25-09-2009
    18:58 uur

    emotioneel dicht mobar
    prettig weekend

    salina
    25-09-2009
    18:55 uur

    zo mooi ,stilmakend

    BeantwoordenVerwijderen
  8. zaterdag 14 november 2009
    Nachtwoud
    Onze huid is gewild
    onder papieren tijgers
    hongerige weduwen
    spelende kinderen
    masturberende ambtenaren

    maar wij verdwalen in het nachtwoud
    waar je steeds zegt
    dat het regent
    het zal nooit meer stoppen
    altijd blijven regenen
    in het nieuwe verhaal
    achter gesloten gordijnen
    waar ons consumptiehart bonst
    op de poort van liefde
    tussen jaren van heimwee
    in de binnenwereld van onze ziel
    kunnen we niet meer verdwalen
    we zijn al vervreemd in de illusie
    van onze meest intieme dromen
    waar de wind een nieuwe zomer brengt
    die in het nachtwoud zal plaatsvinden.








    © oktober 2009, mobar.
    25-10-2009
    18:08 uur

    Goed geschreven

    BeantwoordenVerwijderen
  9. zaterdag 14 november 2009
    Op zijn lijf geschreven
    Het was op zijn lijf geschreven
    dat vermoeden en het maakte niets uit
    om het niet samen zijn te dragen
    en er zat geen zingeving
    in het falen, maar de verhalen
    volstonden met de eenvoud
    de oorsprong
    het blikveld van zijn dromen
    liep niet over van geluk
    maar hij leefde tenminste
    en alles wat hij deed
    had een bedoeling
    die soms onbegrepen bleef
    maar in alles zat een beweging
    en dieper woelen naar de waarheid
    die hij eenmaal met zijn vingers voelde
    tijdens het tasten van haar
    zacht gevoelde vrouwenhuid
    hoorbare zuchten van haar dromen
    en zijn zaadvloed, vloeide haar uit
    zij nam hem in haar lijf
    doorwortelde zijn gevoelensen
    duwde hem voldaan
    uit het bed, dat warm en teder bleef.






    © september 2009, mobar
    Geplaatst door Mobar Vorstkasteel op 18:51:00 1 opmerking:
    Mobar Vorstkasteelza nov. 14, 06:53:00 PM CET
    Eppos
    28-09-2009
    09:06 uur

    Een gedicht, die vanaf het begin mee neemt, naar het verrassend einde, zelfs de titel van het gedicht maakte me al nieuwsgierig over wat dit gedicht zou gaan
    Graag gelezen
    Grtz Koentje

    BeantwoordenVerwijderen