maandag 10 augustus 2009

Schaduw over de rivier

Kom,ontdoe je van mijn dromen
laat het tafelkleed
van jouw naakte rug vallenwe gaan naar de rivier
slaken oerkreten en drinken bierkleden ons uit en zwemmen eindeloosonder een heldere hemelzon
terug in ons verlangen.
ik wil nog eenmaal die zomer samen
achter iedere boom een etmaal
in iedere liter plezier een sprinkhaan
en allemaal met een maagd
aan de haal in die maankano
waarin jij de liefde bedrijft
waarin jij altijd de liefde bedrijft
ongrijpbaar voor jouw kameraden
eenzaam peddelend achter horizon.
schaduw over de rivier
je hebt het lenige lijf
het wellustig herboren stromen
van een smoor verliefde weduwe
we varen wel weer terug naar toen
in alle stilte onder water neem
ik jouw adem, adem in mijn zijn

tot mijn hart in ziel gezonken.


Schrijver: mobar

1 opmerking:

  1. PEPO Reageer op Schaduw over de rivier

    Sunday, October 05, 2008 11:49

    u heeft aangrijpende gedichten zeer mooi

    ook bedankt voor u reactie op mijn gedichtje

    pepo

    Quicksilver Reageer op Schaduw over de rivier

    Saturday, October 04, 2008 21:21

    Prachtig geschreven!

    Goed weekend,liefs
    dicky

    Dirk Hermans Reageer op Schaduw over de rivier

    Saturday, October 04, 2008 19:27

    zeer bijzonder neergezet

    soulmates eva roelofsen Reageer op Schaduw over de rivier

    Saturday, October 04, 2008 18:00

    wat een beauty prachtig liefs eva

    Dwaallicht Reageer op Schaduw over de rivier

    Saturday, October 04, 2008 17:41

    Prachtig Mobar, nog een fijn weekend!

    Liefs Dina

    Janny Scheybeler de Jonge Reageer op Schaduw over de rivier

    Saturday, October 04, 2008 17:22

    mooi om te lezen
    gr.janny

    BeantwoordenVerwijderen